ســـروش
۰۸ جون ۲۰۱۸



زنــــده یـــاد مــجــیــد
سرسپردهٔ راه مردم و راه آزادی

هـرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بـــــر جــــريــدهً عـالــم دوام مـا
«حـافـظ»

در جامعهٔ طبقاتی، خلق ها و زحمتکشان به اشکال گوناگونی تحت ستم قرار گرفته و با زرگوئی، غارتگری، انسان کشی و نابرابری لگد مال می شوند. این بیداد گری ها در هر برههٔ از تاریخ ملل و به خصوص درکشور بلاکشیدهٔ ما بی پاسخ نمانده است. در هر مقطعی از تاریخ بودند نیرو هائی که علیه اندیشه های استبدادی و زیانبار استعمار و ارتجاع و بر ضد متجاوزان (سوسیال امپریالیسم روس و امپریالیست های اشغالگر کنونی)، به گونه های گسترده ای مبارزه نموده و  از منافع ملی و طبقاتی مردم ستمدیده به دفاع برخاسته اند. آنانی که در سنگر دفاع از حقو ق توده های لگد مال شده و رنجبران پابرهنه ایستاده اند، حماسه سازان آزاده  و انقلابی بوده اند که یکجا با توده ها بر فرق ستمگران، مشت های گره خوردهٔ خویش را کوبیده اند و علیه ستمگستران، بیداگران، استعمار گران، اشغالگران، لحظه ای نیاسوده اند و در جدال و ستیز با دیو استعمار و استثمار و اتبداد رزمیدند و به استقبال مرگ افتخار آمیز شتافتند .
درکشور در بند کشیده شدهٔ ما بودند عقابان بلند پروازی که در کنار مردم خود حماسه های بزرگ زمان را آفریده و برای رهائی هم میهنان تحت ستم و استثمار شان (از هر قید و بند) به مبارزه برخاسته و با ایستادگی تا پای جان، چهره های ماندگاری را در حافظهٔ تا ریخ پرافتخار وطن و درحافظۀ توده های میلیونی، ازخود بجا مانده اند. این راست قامتان آزاده و انقلابی در تاریخ زرین افغانستان در برابرهجوم لشکر متجاوزان انگریز، سوسیال امپریالیسم روس، امریکای جنایت گستر، و با نظام های خود کامه و مستبد و مزدور به قیمت جان خود، برای حصول استقلال و آزادی میهن شان تا پای جان رزمیدند و درفش آزادی را در قله های بلند این کشور به ا هتزاز درآوردند .
تاریخ آزادیخواهی معاصر کشور ما، گواه  حضور چنین اسطوره ها و ستارگان درخشندهٔ انقلابی است. این پیشتازان با ظهورجنبش های مشروطه خواهی، آزادیخواهی و جنبش های دهقانی زاده شده اند، حیات شان را برای رهائی و آزادی خلق ستمدیده و زحتمکش و محروم کشور شان با مقاومت و دلیری در برابرنظامهای خود کامهٔ سلطنتی و مزدوران بی رحم «خلق» و«پرچم» و اخوان فدا نمودند .آری! تاریخ مبارزات آزادیبخش مردم افغانستان با مجید ها، محمودی ها، جرئت ها، رهبرها، یاری ها، سرمد ها، میرویس ها پردل ها، رستاخیزها، طغیان ها، بهمن ها، احمد ها لهیب ها، نيزك ها، صیدال ها و... هزاران انقلابی پاکباز نامدار و گمنام  این سرزمین گره خورده است که کارنامۀ رزم و پیکار طویل و جاویدانه ای دارد. نسل های آگاه و متعهد امروز و فردای این سرزمین از دلیری ها، قهرمانى ها، ایستادگی ها و مبارزات آزادي خواهانۀ هر يك شان و رهبری داهیانهٔ مجید و مجید ها را با اندیشه های اصولی مردمی و مبارزات برحق هر يك این آزادگان را فراموش نكرده و تا پاى جان به آن متعهد و به آرمان مقدس شان وفادار بوده و خواهند بود.
بدون شک آنچه مربوط به اندیشه آزادیخواهی و شخصيت والاى مبارزاتی "مجید رهبر سترگ سازمان ازادیبخش مردم افغانستان " می شود، می توان گفت که پهنۀ مبارزات خستگى ناپذيرش در طو ل یک ربع قرن در برابر استبداد سلطنتى نادر غدار تا نظام برده منش «خلق و پرچم» و اشغالگران سوسيال امپرياليسم روس را شامل بوده است.
مجبد، در زمان استبداد دودمان سلطنتی و کودتاچیان "خلق و پرچم" ـ که فضا را برای آزادیخو‌اهان و تمامی خلق رنجدیدۀ افغانستان تنگ و تاریک‌ کرده بودند ـ با تحمل تبعيد، زندان و شكنجه از نظام ستم پيشۀ پدرشاهى تا دوران كودتاگران باند جلاد براى آزادى و آزدگى،  دست از مبارزه برنداشته و در این راه شجاعانه به پیشواز مرگ شتافت. او شریک درد و رنج مردمش بود، و با قامتی استوار و پولادین با ارادهٔ قوی بر ضد ارتجاع، نابرابری ها، خود کامگی ها، بی بند و باری ها و نظام ظاهر شاهی و دادؤود شاهی و باندیست های بی آزرم «خلق و پرجم» و اشغالگران روسی ایستاد. آری تا زمانی که به دست جلادان بی رحم « تفاله خوران سوسیال امپریالیسم روس» با قصاوت خصمانه رو به رو شد، در سنگر مردم صدای خود را با ملت بلاکشیده اش، با مردم به بند کشیده اش یگانه می کند. او با شجاعت و دلیری در برابر تمام حقه بازی باند تبهکار (خلق و پرچم  این دشمن غدارخلق زحمتکش کشور)شجاعانه رزمید و در صدد واژگون کردن نظام ددمنش مزدور و بیرون راندن سوسیال امپریالیسم روس بود. رفیق مجید تحت شعار "یا مرگ یا آزادی!" تا پای جان با استواری مقاومت می کند وهیچ خللی درعزم وارادهٔ او وارد نمی شود وسرفرازانه درراه مردم جان می دهد.او به دست ناپاکترین توله سگان و چاکران روس در تاریخ هژدهم جوزای سال ۱۳۵۸شمسی از حق هستی و حیات محروم می شود. مجید و یاران همرزمش تا پايان عمر با آراء و انديشۀ جاودانهٔ شان براى آزادى و رهائی انسان از هر قید و بند، برای برابر ى و عدالت اجتماعى و رفاه و ترقی اجتماعی با جهان بينى علمى طبقۀ کارگر به مبارزۀ عادلانه برخاسته بودند و متعلق به یک سمت، قوم، قبیله، ملیت، زبان و منطقه نبودند.  مجید بزرگ با بازوی كشاده برای تمام خلق های زیر ستم در زیر درفش سا زمان آزادیبخش مردم افغانستان که خود مؤسس و بنیان گذاران آن بود ،  براى رهائی توده های ستمکش کشورش تا پای مرگ استوار و قهرمانانه رزمیده و جان نثار کرد. مجید وهمرزمان جانباخته اش آموزگارانی توانا در راه آرمان خلق افغانستان بودند و به زحتمکشان افغانستان متعلق بودند، به هیچ سمت، زبان، ملیت و تباری متعلق نبوده و نمی اند یشیدند، و نه هم نیازی به تعلقات خاصی داشتند. آنان به خلق پابرهنۀ افغانستان، به خواسته و نیازهای برحق شان، به دادخواهی، به تهی دستی، به ستم طبقاتی و ملی می اندیشیدند و آن را کاملاً درک و با مبارزات پرشور شان با خصائل انقلابی بازتابش می دادند، بناءً هژدهم جوزا روز جاودانگی مجید را می توان روز میثاق مجدد به آرمان مجید و روز تاریخی ای برای نسل های آینده  برای رهروان راه آزادی و برای انقلابیون و پیروان سازمان آزاذیبخش مردم افغانستان (ساما) دانست، از منظر اندیشه و راه انقلابی مجید هر نوع انقیاد طلبی، تسلیم طلبی، معامله گری، سمت پرستی، قوم و قبیله گرائی و... مردودبوده و راهیان نترس و مصمم راه  در پاسداری از خون مجید ها،  سرمد ها، رهبر ها، رستاخیز ها و... وفادار و متعهد مانده و با تعهدات آرمانی شان تحت لوای سازمان پرافتخارخویش ایستادگی و استواری کرده، بدون تزلزل  و بدون توجه به سست عنصری و بی ایمانی نیمه راهان، در پیکار نجاتبخش ضد استعماری، ضد امپریالیست های اشغالگر و ارتجاع منطقه، ضد باند های تبهکار و تروریست ساختۀ اشغالگران امریکائی و نظام غلام شاهی تا سرحد نثار جان شان رزمیده و خواهند رزمید .
رهروان مجید و مجید ها مصمم اند و صادق به خط اصولی سازمان آزادیبخش مردم افغانستان و درعین حال تأکید دارند براولویت و مُبرمیت پیکار ضد استعماری در کشوراشغال شدۀ شان. درست از بدو تجاوزسوسیال امپریالیسم روس تا تجاوز امپریالیسم امریکا در میهن، صفوف رزم آوران ساما چه در گذشته ‌و حال، هیچ خللی در راه مبارزات برحق شا ن در برابر دشمن خونریز به میان نیامده است. قطعاً با طرد مرتدان، منحرفان، تسليم طلبان و انحلال طلبان؛ بیشتر از پیش حلقه زدن به دو‌ر کادر های اصولی و صفوف سازمان آزاديبخش مردم افغانستان (ساما )، حول خط برنامه و آئین نامۀ سازمان راه شان را ادامه داده و خواهند داد. سامائی های راستین و مصمم  ادامه دهندۀ راه درخشان مجید بدون توجه به زیانکاری عناصر خسته و درمانده در صدد اند تا  با ادامۀ راه بزرگان انقلاب کشور، درفش خون رنگ مبارزاتی "مجید ــ رهبر" و همه جانباختگان سترگ انقلابی و آزادیخواه مردم افغانستان را در اهتزار نگه دارند وآن را مایهٔ رویش و بالنده گی خویش پنداشته تا در خط فکری تناوران برومند جانباختهٔ خویش با جهان بینی علمی طبقه کارگر منطبق با شرایط عینی و ذهنی جامعه کشور خود با گام های عملی در قوت بخشیدن به نهال تنومند آزادی وفادار، و تحت درفش جاویدانه سازمان آزادیبخش مردم افغانستان به مبارزهٔ بی امان پردازند. روندگان ره رستگاری خلق در ادامۀ تاریخ آزادی طلبی کشور خود برای جوانه زدن مجدد شگوفه های انقلاب با ارادۀ شكست ناپذيردر راه آرمان شکوهمند مجید ها، به پيشواز آزادى، دموكراسى مردمی، عدالت و ترقی اجتماعى راستین و محو ستم، استثمار و استعمار با شعار (یا مرگ يا آزادى!)، عاشقانه نهال آزادى را با نثار خون شان بارورخواهند نمود. اعضای وفادار به خط سازمان مجید، عاری از هر نوع کاشتن تخم انقیاد طلبی و تسلیم طلبی  و غلتیدن در خط رویزیونیست های مرتد، نفرت و انزجار خویش را ابراز و با دوری از آن عده بولهوسان و کاسبکاران بی آزرم که وقیحانه از نام  و اعتباراین رهبران و آزادگان به ورطۀ هولناک قوم و ملیت پرستی، سکتاریسم، بیگانه پرستی، و هزار و یک نوع خم و چم به خاطر خدمت به خوکان نظام غلام شاهی و اشغالگران و اجانب که کارمایهٔ خویش و پیشهٔ کار رسمی و علنی خویش ساخته اند و د ر گرداب و گنداب ، چوکی پرستی، پارلمان سازی، فرکسیون بازی، حزب «راجسترشده» سازی، قوم و تباربازی، شمال و جنوب، غرب و شرق بازی و در یک کلام به خیال خام خود خواستند جنبش آزادیبخش مردم افغانستان را به انحراف بکشند؛ قاطع و استوار ایستاده اند. رفقاء و راهیان راه مجید بزرگ بر آنند تا دربرابر جادوگران شب و فریب کاران بی آزرم به ستیزه برخاسته و خواهند ایستاد. آری، این آرمان را مرتدان تسلیم طلب به گور خواهند برد! بگذار سازمان ما با طرد این ریزه خواران و سفسطه گویانی از جنس "حکیم جی" و فرکسیون بازان قبیله ئیی و سمتی همچنان جوانه زنند  و دخت تناوری شود. خلق افغانستان با لوای جنبش آزدیبخش مردمی، پرنده های اسیر را آزاد و به پر واز در خواهند آورد، و تمام ناهمگونی ها ناهمواری ها و ناهنجاری ها را هموار و بیابان ها را شاداب، دشت و دمن وطن را پراز لاله و خلق اسیر و ستمدیده خود را از هر قید و بند هر ستمگر و اشغالگری آزاد و آباد خواهند ساخت.
زنده و جاوید باد خاطرات تابناک همه جانباختگان راه آزادی!
نابود باد جلادان و قاتلان خلق افغانستان، چه خلقی ـ  پرچمی، جهادی، طالبی و...!
مرگ بر اشغالگران امریکائی و ناتوئی!
یا مرگ یا آزادی!